2017. június 13., kedd

Dinóföld

Másik közeli – szintén osztrák – kiránduló célpontunk a gyerekekkel a Dinó park volt… Hivatalosan Styrassic Park, de gyakorlatilag ez egy nagy erdő, sok-sok élethű (és méretarányos) dinoszaurusz szoborral. A Styrassic Park Bad Gleichenberg mellett terül el, Magyarországtól kb 40 km-re. Mi Rábafüzesnél léptük át a határt – ill. ami határ volt még pár éve… -, és egész gyorsan elértük célunkat. (…a parkhoz vezető út jól „ki van táblázva”) A párában rejtőzködő hegyek igazi Jurrasic park-hangulatot kölcsönöznek a tájnak. Kértünk 2 felnőtt és egy gyermek jegyet (2 x 13 Euro + 8 Euro). Közben szakadt az eső… A pénztáros hölgyön látszott, hogy tipikus őrült és temperamentumos magyaroknak tart bennünket. Milcsinek (kisfiunk) volt esőkabátja, de Somával kettőnknek csak 1 esernyőnk akadt… szerencsére a hölgy 5 Euro „letétért” ideadta a saját ernyőjét. (A pénzt a végén visszakaptuk, igaz, vettünk Milánnak egy Brachiosaurust rajta.) A parkban ekkor – hála a zivatarnak – max. 10 látogató sétálgatott… Igazi „túlélőtúrának” tűnt a fák közt, csordogáló patakocskákat kerülgetve, nézegetni a dinókat. A szobrokat tényleg életnagyságúra készítették, a hatalmas Brachiosaurus (kb 15 m) még Somát is lázbahozta. (Soma 2 m magas, de lazán elfért ernyőstől a hasa alatt.) Milcsi kedvence a Stegosaurus és a Triceratops volt, az enyém pedig az óriás repülő őshüllő – kb. 7,5 m-es szárnyfesztávolsággal. A gyerek teljesen bepánikolt, amikor a növényevő kisebb dinókat kergető T-Rexnél megmozdult valami… szerintem azt hitte, azok is dinoszauruszok… de csak 2 emu volt. (Láttunk nyuszit is.) A park szélén pedig „modernebb” szobrok (pl. óriáslajhár, mammut, kardfogú tigris, elő- és ősemberek) álltak. Mellettük találtunk rá a dinó-keltetőre, a mozira, a cirkuszra és a játszótérre. A parkhoz tartozik egy étterem és egy kis „dzsungel”-szálloda. Délután 2-re végeztünk, 3-kor lett volna vulkánkitörés, de azt már nem vártuk meg – majd legközelebb…

A tények:
Honlapjukról idézve: A Styrassic Park Ausztriában található Bad Gleichenbergben. A park több mint egy dinó kiállítás, hiszen  egy gyönyörű, 5 ha erdőben található, ahol jó levegőn, csodás környezetben élvezheted a Dinók társaságát. A Dinóparkban 85 élethű dinoszaurusz  szoborral találkozhatsz, valamint nálunk található a világ legnagyobb dinoszaurusz csontváz replikája, egy T Rex is. A Dinópark a 2017-ben minden nap szünet nélkül nyitva van, és napi állandó programmal várunk 9-17h között. www.styrassicpark.hu