2019. május 5., vasárnap

Dinópark újratöltve

Sok-sok évvel első látogatásunk után most újra megnéztük a Styrassic Parkot… 10 év alatt sok minden változott, nálunk pl. 1 gyerek helyett már 3 van, és végre megengedhetjük magunknak, hogy megszálljunk a parkban kialakított lombházak egyikében. A park pedig előző látogatásunk óta „megnőtt”, több a dinó és a mellérendelt szórakozási lehetőség is.
De kezdjük az elején: kedves ismerőseinket vártuk május elsejére hozzánk, de egy csonttörés keresztülhúzta a nyaralásukat. Felszabadult a május eleji „hosszú hétvégénk” (minekünk ez volt) – így utolsó pillanatban kitaláltuk, hogy elmegyünk a Szomszédba. Ausztriában, ezen belül Stájerországban, a határhoz közel 2 helyet néztünk ki: az egyik a Zotter csokigyár (következő bejegyzésemben írok róla), a másik pedig a Dinópark volt. Mivel a 2 látványosság kb. 30 km-re fekszik egymástól, összekapcsoltuk a kettőt. A szállással szerencsésen jártam… A Styrassic Parknak magyar honlapja is van, ahol magyarul tudtam foglalni. A kapcsolattartó hölgy gyorsan és kedvesen válaszolt, mienk lett az egyik Neander völgyi ház/apartman. Ez a szállás a főbejárat mellett, 7 méter magasan fekszik (jó a kilátás!), 2 hálós, saját fürdős/WC-s, konyharészes, fűthető/hűthető kis apartman, nagyon hangulatos és tiszta. Mivel csütörtökön mentünk, alig laktak itt rajtunk kívül, este tisztára úgy éreztük, mienk lenne az egész Dinópark. Ez nagyon is komoly…! Ugyanis a megérkezés, lepakolás után vacsoráztunk, a park hamarosan bezárt, az esti animáció rövidre sikeredett, mindenki hazament – és csak a dinók és az erdei állatok maradtak körülöttünk… Mi meg elfelejtettük megkérdezni a wifi jelszót. A sötétben lebotorkáltunk, hogy mindenáron nethez jussunk, de pár pókon kívül senkivel sem találkoztunk. Úgyhogy számgép nélkül aludtunk el (…túléltük). A reggelinél már sikerült beszerezni a jelszót, helyreállt a világ rendje. A parkban étterem is van. A szálláshoz reggeli és vacsora járt, főtt ételekkel – nem túl sokféle (2 féle leves és kb. 5-6 fajta főétel, saláta, gyümölcslé és desszert) a választék, viszont kimondottan finom ételeket szolgáltak fel. A személyzet nagyon kedves, bár ők sem mind németek – néha döcögött a német társalgásunk. Ahogy jóllaktunk, a kicsikkel azonnal a játszótérre mentünk. Már tegnap kora este kipróbáltuk, most pedig órákat eltöltött itt a 2 óvodásunk (igazából, mi is élveztük). Van itt mászóka, óriás csúszda, ugrálóvár, homokozó, trambulin, ringlispiel, 8D mozi, kézműves foglalkozások, mászófal, óriás krokodil, amibe bemászhatunk, dinótojás – hirtelen ezek jutnak eszembe… Meg persze boltok, dinós holmikkal. Mi is vettünk pólókat és kis dinótojást. A nagyobbaknak fák közötti kötélpark (mászás), fák közötti csúszás, strandröplabda pálya, ping-pong asztal, óriás sakk, és egy nagy medence jár… ez utóbbit nem próbáltuk ki, mivel a levegő meleg, de a víz még hideg volt. És természetesen itt van a fő attrakció: a dinók. Szám szerint 85-en… (nem számoltam meg, de szerintem ebben a mamut és néhány elő/ősember is beletartozik) A park 5 hektáron fekszik, természetes erdőben, ahova elhelyezték az óriás szobrokat. Némelyik mozog és hangot ad, és mindegyik előtt többnyelvű tábla található (magyar is). A dinó-rész kb. 1 óra alatt végignézhető. Napi 2x a Spinosaurus „életre kel”, megjelenik a fák között, de utána visszavonul, mert kitör a vulkán. Nagyon jól megcsinálták, a dinó egy beöltözött dolgozó, szabadon mozog és félelmeteskedik, a vulkánkitörés alatt pedig remegtetik a pallót a lábunk alatt – még földrengést is kapunk a vulkán mellé… :) A legkisebbünk felmászott az apja nyakába és még a fülét is befogta. Estére elfáradtunk. Valószínűleg a friss erdei levegő és a folyamatos mozgás miatt, de a kicsik már vacsora után kidőltek. Én a legnagyobb gyerekkel félsötétben, telefonnal (és a mobil lámpájával…) még lementem a parkba – ma már bátrabbak voltunk. Bár amikor a brachiosaurushoz értünk, és hirtelen felkapcsolt a reflektor és hangosan megszólalt a német tájékoztató, kishíján infarktust kaptunk… (kb. úgy éreztük magunkat, mint a filmekben a börtönből szökők…)
Hogy ajánlom-e a Styrassic Parkot? Kimondottan igen… A nagyoknak csak félnapos (pár órás) programra, a családosoknak viszont akár 1-2 napra is. A belépő ára teljesen normális. A szállás viszont drága (nekünk ötőnknek 100.000 Ft/éj volt), egyszerű körülmények között. Igaz ebben bennefoglaltatik a belépő ára, a plusz programok és a napi 2x-i meleg étkezés. És az, hogy éjjel csak Tied egy egész Dinópark… megfizethetetlen! :)

A tények:
A Styrassic Park Ausztriában található Bad Gleichenbergben. A park több mint egy dinó kiállítás, hiszen egy gyönyörű, 5 ha erdőben fekszik. A Dinóparkban 85 élethű dinoszaurusz szoborral találkozhatsz, valamint itt található a világ legnagyobb dinoszaurusz csontváz replikája, egy T Rex is. A Dinópark a 2019-ben minden nap szünet nélkül nyitva van, és napi állandó programmal várnak 9-17h között. www.styrassicpark.hu

a bejárat

a szállásunk

az étterem

a játszótér

babák - dinók és emberek...

a medence, háttérben az óriás-sakkal